20251124 ESP 001

Η Πράξη αφορά στην ενίσχυση των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και των  Τμημάτων Ένταξης (ΤΕ) που λειτουργούν μέσα στα σχολεία γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, με εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) καθώς και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) για τη βέλτιστη δυνατή υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην εκπαίδευση, για το σχολικό έτος 2025-2026.

Οι εκπαιδευτικοί που απασχολούνται στο πλαίσιο της Πράξης, στα ΤΕ των γενικών σχολείων, δύναται βάσει της κείμενης νομοθεσίας, να συμμετέχουν ως μέλη στις Επιτροπές Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.) των σχολικών μονάδων των ΣΔΕΥ (Σχολικών Δικτύων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης) σύμφωνα με το άρθρο 17 του ν. 4823/2021 (ΦΕΚ 136/τΑ΄/3-8-2021), την υπ’ αρ. 134960/Δ3/22-10-2021 Υ. Α. (ΦΕΚ 5009/τΒ΄/27-10-2021)  και την εγκύκλιο με αρ. πρωτ. 121046/ΓΔ4/04-10-2022 της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης.

Στόχοι της πράξης  είναι η ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης ώστε  να ανταποκρίνεται στις ανάγκες όλων των μαθητών χωρίς διακρίσεις, η ουσιαστική ένταξη των μαθητών με  αναπηρία ή/και  ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην εκπαίδευση, η μείωση της σχολικής αποτυχίας και διαρροής, η  ομαλότερη ενσωμάτωσή τους στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο και εν τέλει η βελτίωση της κοινωνικής συνοχής.

Στο πλαίσιο της Πράξης περιλαμβάνεται, επίσης, η προμήθεια ψυχομετρικών εργαλείων –  αναλωσίμων  ψυχομετρικών στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ).

Συμπληρωματικά προβλέπονται δράσεις δημοσιότητας και υποστήριξης της Πράξης.

Η διάρκεια υλοποίησης της Πράξης είναι από 01/08/2025 έως 30/06/2027 (Σχολικό έτος 2025-2026).